FilmFun

FilmFun

Dűne 2. Rész

Éberebben tartott,mint az első

2024. március 09. - CriticKrisz

Az írás spoilereket tartalmazhat!

Kezdjük ott,hogy én az elsőt Dűnét nem igazán szerettem. Láttam az értékeit: a monumentalitást, a fantasztikus technikai munkát.  Atmoszférában tényleg elég erős volt. A film színvilága vagy éppen annak hiánya is tetszett. De számomra túlságosan lassú, eseménytelen és bevallom unalmas volt. De itt most erről a filmről elég is ennyi.

Ugyanis a második részről szeretnék írni. Amiről azt ígérték,hogy eseménydúsabb lesz. Mivel hogy az első rész egy kvázi felvezető és mindennel megismertető szegmens volt. Azt aláírom,hogy nem untam magam rajta. Tényleg akciódúsabb volt. Több volt benne a számomra izgalmas jelenet. A látvány természetesen maradt azon a szinten amin volt vagy éppen előrelépett. A zene fantasztikus és rengeteget ad az élményhez. Maga a hang is szép munka. Színészi játék terén én mindenképpen Austin Butlert emelném ki. Aki szerintem a film legerősebb pontja. Melléklet,hogy ez a srác amilyen átalakulásokra és átszellemülésre képes az valami elképesztő. Plusz az a rész az arénában és az hogy ezt fekete fehérben , abban a stílusban adták át nekünk, mindenképpen emlékezetes marad. Paul karaktere számomra erős is volt és néha túl is ment kicsit. Viszont a végén a döntése tetszett. A legtöbb filmben ilyenkor mindenki a szerelmet választja (mint tenném azt én is) de itt az eszére hallgatva máshogy dönt a főhős. Ez kifejezetten merész és szép húzás. Persze lehet,hogy ez nem a film érdeme mivel a könyvben is ez van. Ezt nem tudom mert nem olvastam. Aki nekem kicsit csalódás volt az Dave Bautista. Én egy elég tehetséges fickónak tartom de hiába kapott ebben a részben több szerepet, nekem nem tetszett. Értem,hogy a karaktere egy mindent elrontó és a mélyén gyáva figura de Bautista túljátszotta és a karakter így már egy nevetségesen ripacskodó csődtömeg képét festette. Kiemelném még Zendaya arcjátékat. A mimikájával konkrét érzelmi cunamit zúdított a nézőre. Amit még kiemelnék az a homokférgeken való "lovaglás". Ezt azért mert mocsok menő volt. Aki viszont nem volt az az Javier Bardem. Az egy dolog,hogy Robert Downey Jr. szinkronján szólalt meg de az,hogy mindezt a Trópusi vihar stílusában tette na az nagyon mellé ment. Abban a filmben ez rohadt jó volt. Ebben viszont komikus. Főleg mikor fremen nyelven beszélt és elég sok szó viccesen hangzott magyarul. Ez a moziban egyébként indokolatlanul vihogó tinilányoknak ziccer volt.

55084317_ae031faf74434015ca9e72143e1abea5_wm.jpg

Tehát a Dűne 2. része jobban tetszett, mint az első de továbbra sem lesz a kedvencem. Úgy látszik Villeneuve korunk egyik zseni rendezője, akinek a látásmódja engem nem tud igazán elkapni.

5783d2r.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://filmfun.blog.hu/api/trackback/id/tr5118349481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása